dimarts, 27 de novembre del 2018

QÜESTIONS URGENTS




















Avui he acomiadat el xofer que duia la meva dona a l'hospital de dia. Ella, no sé per quin motiu, ha vomitat a dintre el cotxe (és la primera vegada que li passa. Nervis, segurament, d'adaptar-se a la senyora que la ve a ajudar de 8 a 9, trencament de la rutina). El cas és que l'home ha muntat en còlera i li ha fet un escàndol i l'ha esbroncat de mala manera. Ho sé perquè ho ha fet -com a mínim- mentre m'estava telefonant a mi per cridar-me igualment, i, quan l'ha tornada aquesta tarda, encara estava igual i s'ha encarat a mi amb un aire "carrizosil", diguem-ho així, quan jo li he dit que no es podia esbroncar una persona amb alzheimer i menys per vomitar, pobreta. Deia "es que no me ha avisado!". I com punyeta volia que l'avisés si no sap ni si va a fer pipí o no? Tant de bo pogués avisar-lo! L'individu és molt poc recomanable i la meva dona, òbviament, m'ha fet entendre que no el volia veure més. En resum, que ja no tenim xofer. De fet era l'excusa que li calia per desfer-se d'uns viatges que no li sortien a compte.


El cas és que ara l'hauré d'acompanyar jo, amb l'enorme pèrdua de temps que això representa i que, a més a més, no m'agafa amb la meva millor fortalesa d'ànim. Per tant he decidit -reunit amb mi mateix- contractar una cuidadora perquè s'estigui amb ella a casa des de les 8 o les 9 del matí fins a les 3 o les 4. Ja he demanat informació a l'advocat sobre el conveni i he començat a estudiar possibilitats. 


Per això escric aquesta entrada d'emergència per si coneixeu algú que li pugui interessar, i que em pugui interessar a mi, i li podeu passar l'oferta de treball, en els termes següents a falta de posterior concreció. Si és el cas, li podeu dir que em contesti -o em contesteu vosaltres- mitjançant els comentaris d'aquest mateix blog i que em deixi un email i/o un telèfon. Així conservo l'anonimat i puc continuar escrivint el blog. De moment, l'oferta quedaria així:




OFERTA DE TREBALL PER A

Una cuidadora per a una dona de 58 anys amb alzheimer prematur moderat-avançat (conserva la mobilitat, és autònoma respecte a les seves necessitats).

Jornada intensiva als matins, des d'abans d'esmorzar (8-9) fins després de dinar (15-16). Caldrà desenvolupar activitats de cura personal (higiene, menjar...) i activitats de manteniment orientades (pràxies, estimulació cognitiva...). Tot plegat molt elemental perquè en aquest sentit està més afectada.

És una persona educada, amb preparació -encara que hagi perdut molt- , professora universitària, amb doctorat i publicacions, fins que li van diagnosticar la malaltia fa quatre anys. 

Si la persona parla català, molt millor. I si té coneixements o experiència en psicologia o infermeria psiquiàtrica, també. No és imprescindible.

La retribució, dies, lliures, vacances, etc. s'ajustaran al conveni del sector. La persona en qüestió serà donada d'alta a la seguretat social. 



Gràcies d'antuvi per la vostra col·laboració.


Aloís

3 comentaris:

marieta ha dit...

Ho preguntaré i et faré saber si trobo algú.

Aloís ha dit...

Gràcies!

Anònim ha dit...

Quan dius "carrizosil", vols dir "rufianesc"?
Segurament aquest comentari està tan fora de lloc com l'adjectiu que has escollit.

Publica un comentari a l'entrada